Preskočiť na hlavný obsah

Kokosovo-banánová nepečená torta - raw recept ♡

Ahojte !

Počas Veľkej Noci som chcela niečo upiecť a natrafila som na tento úžasný recept, ktorý som ešte trošku doladila a musím sa pochváliť, že moje dielo malo veľký úspech a chutilo naozaj výborne ! A navyše, je to pomerne jednoduchý recept na raw spôsob - nepečená torta.
Táto torta neobsahuje ani cukor, ani múku, takže by sme mohli polemizovať o zdravej torte :)



Na túto tortu budeme potrebovať:

        KORPUS:

  • orechy ľubovolné (1 šálka)
  • strúhaný kokos (1 šálka)
  • med (1 polievková lyžica)
  • kakao (2 polievkové lyžice)
  • datle/hrozienka (1/2 šálky)
        PLNKA:
  • strúhaný kokos (3 šálky)
  • kokosový olej (1/4 šálka)
  • med/agátový sirup (1/4 šálka)
       POLEVA: (čokoládová poleva)

  • kakao (2 polievkové lyžice)
  • kokosový olej (2 polievkové lyžice)
  • med (2 polievkové lyžice)


+ BANÁNY 3 kusy - ktoré budeme ukladať na hotový korpus 


K ingredenciám by som dodala, že datle,kokosový olej a agátový sirup môžete dostať v DMku alebo v Bio potravinách. Sú to trošku drahšie záležitosti, ale určite by som to nenahrádzala niečím iným, pretože by to stratilo celý efekt torty.
A teraz k príprave !

Príprava torty v jednotlivých bodoch + fotky:

  • KORPUS:
Ako prvé si odkôstkované datle (tie čo som mala ja už odkôstkované boli) namočíne aspoň na hodinu do horúcej vody. Po uplynutí hodiny datle scedíme a potom ich vložíme do mixéra so sekacím nožom. Najskôr som k nim postupne pridávala orechy a potom keď nám orechy s datlami vytvorili hmotu som k nim pridala 1 šálku strúhaného kokosu. Všetko som to spolu zamiešala a ochutnala. Podľa potreby potom môžete pridať med alebo agátový sirup. Zobrala som si tortovú formu (priemer 20cm) a tam hmotu rovnomerne rozložila, "poťapkala" a pritlačila tak, aby vznikli vyvýšené okraje. Hotový korpus som vložila do chladničky.


  • PLNKA
Zatiaľ čo nám korpus stuhne v chladničke si pripravíme plnku. Kokos rozmixujeme - keďže kokos obsahuje tuk, tak je najlepšie ho mixovať aj 10 minút aby sa z neho ten tuk uvoľnil. Potom pridáme med a roztopený kokosový olej. Ja som si ho roztopila v mikrovlnke v pohári, ktorý som prikrila menším tanierikom a nechala tam cca 10 sekúnd. Pokiaľ sa vám kokosová hmota zdá suchá, tak pridajte cca 3 lyžice vody. Môžete aj menej, ale určite nie viac. Premixujeme to ešte a raz a plnka je hotová !




  • BANÁNY
Ešte predtým ako plnku vysypeme na korpus budeme potrebovať tri NAHRUBO nakrájané banány. To že majú byť nahrubo som zdvôraznila z vlastnej skúsenosti, pretože som ich nakrájala na tenšie a potom sa mi tá plnka dostala všade. Snažte sa ich ukladať čo najtesnejšie vedľa seba.



potom už len pridáme plnku :)



  • POLEVA 
Vrch nepečenej torty ozdobíme čokoládovou polevou, ktorá je veľmi jednoduchá na prípravu. 2 lyžice kakaa vysypeme do misky, zmiešame s dvoma lyžicami medu a na záver už len dolejeme rozpustené 2 lyžice kokosového oleju. Polevu vylejeme na plnku a posypeme kokosom.


Potom to vložíme do chladničky a necháme stuhnúť (cca 2 hodiny).
Myslím, že tento recept je pomerne jednoduchý a určite sa dá zvládnuť ! :)



Na ozdobenie a doladenie chuti som k tomu pridala nakrájané jahody. Chutilo to naozaj výborne a odporúčam vám to skúsiť :)


Dúfam, že sa vám tento príspevok páčil a pokiaľ sa rozhodnete tortu spraviť tak mi rozhodne dajte vedieť, budem sa tešiť s vami a držím palce ! ♥

                                                                                           S láskou, Boncamila











Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Cestovanie s Boncamilou - výlet do Brightonu ♥

 Ahojte ! Po dlhšej dobe som sa rozhodla pridať nový článok z môjho výletu do Brightonu , kde som strávila krásne a pohodové pondelkové popoludnie ! Kamarátka, s ktorou som si už dlhšiu dobu písala (internet friend - spoznali sme sa cez tumblr), tam býva a keďže som momentálne v Southamptone tak nás napadlo, že to nie je ďaleko a tak môžem prísť a strávime spolu jeden deň. Ukáže mi Brighton a zároveň sa konečne (asi po 4 rokoch) stretneme osobne. Znelo to ako super plán a tak som si hneď kúpila lístky na vlak.  Prvýkrát som cestovala vlakom v Anglicku sama, no napriek tomu cesta rýchlo ubehla. Celý čas som sa pozerala z okna a obdivovala krajinu, a miesta ktoré som ešte nikdy predtým nevidela. Zo Southamptonu do Brightonu to bolo asi hodinku a pól a keď som vystúpila ma už kamarátka čakala na stanici. Hneď ako sme sa stretli sme sa objali a pustili do reči a sadli sme si. Vec sa má tak, že ak sa prvýkrát idete stretnúť s človekom ktorého poznáte len cez tumblr/twitte

Cestovanie s Boncamilou - Madrid ♥ / Travelling with Boncamila - Madrid 2017

Ahojte a vítam vás pri mojom novom príspevku v rámci Cestovania s Boncamilou ! Dnes som sa vám rozhodla napísať a zhrnúť moje menšie dobrodružstvo v Madride.:) Ako mi to vlastne napadlo ? V Madride býva moja najlepšia kamarátka Sandra - s ktorou sme sa spoznali online v roku 2013, stretávame sa približne raz - keď máme šťastie aj dvakrát ročne. V októbri sme sa rozprávali a vzhľadom na moje polročné prázdniny medzi prvým a druhým semestrom som sa rozhodla, že si kúpim letenku (ktorá ma vyšla 30 libier tam aj s5 !!!) a hneď ako si dokončím zadania a prezentujem business, tak sa stretneme v Madride ! Odvážne a veľmi spontánne rozhodnutie, ktoré nikdy nebudem ľutovať.                     _________________________________________________________ Hello ! Welcome in my new post from travelling edition - this time I will be taking you with me back to Madrid and writing you a bit about my random adventure ! How did I come up with going to Madrid ? Easy and simple. My best friends is