Preskočiť na hlavný obsah

Cestovanie s Boncamilou - Madrid ♥ / Travelling with Boncamila - Madrid 2017

Ahojte a vítam vás pri mojom novom príspevku v rámci Cestovania s Boncamilou !

Dnes som sa vám rozhodla napísať a zhrnúť moje menšie dobrodružstvo v Madride.:) Ako mi to vlastne napadlo ? V Madride býva moja najlepšia kamarátka Sandra - s ktorou sme sa spoznali online v roku 2013, stretávame sa približne raz - keď máme šťastie aj dvakrát ročne. V októbri sme sa rozprávali a vzhľadom na moje polročné prázdniny medzi prvým a druhým semestrom som sa rozhodla, že si kúpim letenku (ktorá ma vyšla 30 libier tam aj s5 !!!) a hneď ako si dokončím zadania a prezentujem business, tak sa stretneme v Madride ! Odvážne a veľmi spontánne rozhodnutie, ktoré nikdy nebudem ľutovať.

                    _________________________________________________________

Hello ! Welcome in my new post from travelling edition - this time I will be taking you with me back to Madrid and writing you a bit about my random adventure !

How did I come up with going to Madrid ? Easy and simple. My best friends is from Madrid and also lives there - we met online in 2013 and we meet each other once a year (twice if we get lucky) and inbetween of course keep in touch only through (sadly) the internet. In october we were talking and decided that since I have holiday in january and the flight tickets are 30 pounds there and back, it would be a great chance for a little holiday, and so I finished my first semester and all my assignments, presented my business presentation and took a flight to Madrid to meet Sandra ! Brave and spontaneous decision, I will never regret. 


Bolo skvelé sa vidieť po 5 mesiacoch. Dá sa povedať, že vzhľadom na to že som tak trochu odkázaná na lietanie som si už aj na lietanie zvykla, no a vždy je super pocit keď niekam priletíte a niekto vás čaká na letisku. Tam sme sa so Sandrou stretli, objali a išli k nej domov sa poriadne vyspať aby sme mali energiu na celý týždeň. 

 _________________________________________________________

It was great to see each other after 5 months. I could say, that because I am sort of "dependent" on planes and flying, I have already adapted to it, but it is always great to have someone waiting for you when you fly somewhere. So that was the meeting point of me and Sandra, we hugged and went home to get some sleep and energy for the whole week of hanging out together.


V Madride som bola prvýkrát keď som mala 17 a oslavovala 18-te narodeniny a pamätám sa, že sme vtedy behali po všetkých možných miestach s výhľadom haha. Tak isto aj tentokrát som si nenechala ujsť ten pocit, keď máte celé mesto na dlani a ten výsledok stál naozaj zato !
 _________________________________________________________

I went to Madrid for the first time when I was 17, turning 18 and I remember running around the city and visiting rooftops around Madrid to get a nice view haha. This time I could not miss this chance of having the whole city under a palm again and the result was definitely worth it !

                                                                          Retiro Park




Palacio De Cristal 

Puerta de Alcalá

Jedným z mojich naj naj miest je aj Retiro Park, dá sa tu prechádzať aj oddychovať no a súčasťou parku je aj Palacio De Cristal, ktorý je jednoducho neuveriteľný ! Vo vnútri som sa naozaj cítila ako v nejakom zámku, takže pokiaľ budete mať tú možnosť si toto miesto rozhodne nenechajte uniknúť ! 
 _________________________________________________________

One of the most beautiful places is Retiro Park, you can pretty much chill here and have a lovely walk. In middle of the park is situated Palacio de Cristal, incredibly looking palace, that made me feel like a princess when I walked inside. If you have the opportunity definitely do not miss out on seeing such a place ! 


                                                                          Sunshine


Ďalším miestom návštevy bol aj Royal Palace of Madrid, kde nás potešilo slniečko aj napriek veľkej zime. No a taktiež námestie Plaza Mayor, ktoré vám dodá pokojnú nočnú alebo aj rušnú nočnú atmosféru. Nachádzajú sa na ňom rôzne reštaurácie a podniky a neďaleko odtiaľ na námestí Sol je čokoládovňa, do ktorej ma Sandra zobrala na najlepšie Churros a čokoládu v centre Madrida ! Ako tak pozerám na tú fotografiu tak som hladná haha. 
_________________________________________________________

Next place of visit was a bit turistic - Royal Palace of Madrid, where the sunshine welcomed us, despite the cold weather. Plaza Mayor, is a square where you can find either calm and peaceful night atmosphere or very busy night life. You can find different restaurants and bars on this square and nearby at Sol square, Sandra took me to the chocolate factory with the best Churros in the centre of Madrid ! Delicious. I am actually hungry as I am looking at the picture.

Royal Palace of Madrid

Plaza Mayor

Churros

V centre Madridu nájdete aj rôzne trhy a jedným z nich je napríklad aj Mercado De San Miguel, ktoré ponúka od pečiva, cez sladkosti, víno, sea food atď. Jednoducho veľa veľa jedla ! A keď už som sa rozrozprávala o jedle, tak vám poradím jedno veľmi chutné a útulné miesto, kde sa dá vychutnať vynikajáca káva a waffle v príjemnom prostredí ! 
________________________________________________________

In the center of Madrid, you will mostly likely see lot of food places such as Mercado De San Miguel, which offers all sorts of food - from bakery, sweets, sea food and then also a really nice and fancy vine ! And since I started talking about food, I will give you one place where you can definitely go and enjoy your coffee time and waffle time at its best !


                                                               Mercado De San Miguel

HanSo Café
 
A aby som nezabudla ! Navštívili sme aj nááádhernú čajovňu, ktorá vyzerá úchvatne aj z vonku aj vo vnútri - pôsobí veľmi vintage a nájdete tu veľa kvetov, svetielok, a príjemnú vôňu a pokojnú atmosféru. 
                         ________________________________________________________

And of course ! I cannot forget mentioning the most beautiful tea place, it looks incredible from the outside and inside as well - vintage style, lots of flowers, fairy lights and nice smell and peaceful atmosphere. 





Salon Des Fleurs

No a pomaly sa už aj blížim k záveru, kde by som rada spomenula miesta ako Templo de Debob, kde bolo prekrásne pozerať sa na západ slnka a taktiež múzeum Reina Sofia, s unikátnym moderným umením ako napríklad maľba GUERNICA od Picassa spolu s jeho ďalšieho dieľami. 
________________________________________________________

And since I am slowly coming to the end of this blog post, I would like to mention place called Templo de Debob, where we went to look at the sunset and it was really beautiful ! As well as museum Reina Sofia with unique modern art such as famous painting from Picasso GUERNICA along with other works of Picasso. 


Templo De Debob



                                                                          museum time


Ak ste sa dostali až sem ! Tak by som sa vám chcela poďakovať za prečítanie ! Aby som Madrid zhrnula tak je to naozaj veľkolepé veľkomesto, plné krásnych ulíc, ktoré dokážu byť aj rušné aj pokojné no hlavne tá atmosféra - vám dodáva pocit, že ste v kolobehu diania a výýborné španielske jedlo - PAELLA (moje naj naj) vedia vyčariť magickosť.

Samozrejme by tento výlet nebol možný bez Sandry, ktorej veľmi pekne ďakujem, za skvelý týždeň, všetko čo sme videli by sa bohužiaľ nezmestilo, niektoré veci som ani nefotila lebo som si len chcela užiť daný moment no pamiatka mi určite zostane. ♥ 

Okrem postu nájdete aj CESTOVANIE S BONCAMILOU na youtube - kde som vám to trošku dala do farebnejšej, veselšej, rýchlejšej verzie ! Dúfam, že sa vám môj kúsok Madridu páčil a prajem vám krásny zvyšok týždňa / víkendu a uvidíme sa už čoskoro ♥ Mám vás veľmi rada & ste super ! 

                                                                                                        S láskou Boncamila
                         ________________________________________________________

If you have made it this far I would like to thank you for reading ! To sum this up, Madrid is such a beautiful and unique big city, full of rush streets but also peaceful places and the atmosphere makes me feel like nothing ever stops happening and I am definitely in love with spanish food PAELLA - that all together is very magical.

OF COURSE this trip would not be possible without Sandra so thank you for that and for amazing week, everything we did and I did not put anywhere on here is because some memories simply cannot be captured but only lived in the moment as they are happening and I will keep this memory for a long long time. ♥

Beside this post you will also find new vlog on my Youtube chanel - more colourful, bright and fast version of this post haha. Hope you liked my bit of Madrid vision and I wish you nice week / happy weekend and I will see you very soon with my next post ♥ Love you lots & thank you.

                                                                                                                            With love, Boncamila



Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Cestovanie s Boncamilou - výlet do Brightonu ♥

 Ahojte ! Po dlhšej dobe som sa rozhodla pridať nový článok z môjho výletu do Brightonu , kde som strávila krásne a pohodové pondelkové popoludnie ! Kamarátka, s ktorou som si už dlhšiu dobu písala (internet friend - spoznali sme sa cez tumblr), tam býva a keďže som momentálne v Southamptone tak nás napadlo, že to nie je ďaleko a tak môžem prísť a strávime spolu jeden deň. Ukáže mi Brighton a zároveň sa konečne (asi po 4 rokoch) stretneme osobne. Znelo to ako super plán a tak som si hneď kúpila lístky na vlak.  Prvýkrát som cestovala vlakom v Anglicku sama, no napriek tomu cesta rýchlo ubehla. Celý čas som sa pozerala z okna a obdivovala krajinu, a miesta ktoré som ešte nikdy predtým nevidela. Zo Southamptonu do Brightonu to bolo asi hodinku a pól a keď som vystúpila ma už kamarátka čakala na stanici. Hneď ako sme sa stretli sme sa objali a pustili do reči a sadli sme si. Vec sa má tak, že ak sa prvýkrát idete stretnúť s človekom ktorého poznáte len cez tumblr/twitte

Kokosovo-banánová nepečená torta - raw recept ♡

Ahojte ! Počas Veľkej Noci som chcela niečo upiecť a natrafila som na tento úžasný recept, ktorý som ešte trošku doladila a musím sa pochváliť, že moje dielo malo veľký úspech a chutilo naozaj výborne ! A navyše, je to pomerne jednoduchý recept na raw spôsob - nepečená torta. Táto torta neobsahuje ani cukor, ani múku, takže by sme mohli polemizovať o zdravej torte :) Na túto tortu budeme potrebovať:          KORPUS: orechy ľubovolné (1 šálka) strúhaný kokos (1 šálka) med (1 polievková lyžica) kakao (2 polievkové lyžice) datle/hrozienka (1/2 šálky)         PLNKA: strúhaný kokos (3 šálky) kokosový olej (1/4 šálka) med/agátový sirup (1/4 šálka)         POLEVA:  (čokoládová poleva) kakao (2 polievkové lyžice) kokosový olej (2 polievkové lyžice) med (2 polievkové lyžice) + BANÁNY 3 kusy - ktoré budeme ukladať na hotový korpus  K ingredenciám by som dodala, že datle,kokosový olej a agátový sirup môžete dostať v DMku alebo v Bio potravinách. Sú to trošk