Preskočiť na hlavný obsah

2 zdravé & chutné recepty :)

Ahojte !

Už je to dlhšia doba, čo som pridala príspevok. Pred nedávnom som objavila novú vášeň - pečenie zdravých a chutných receptov ! Samozrejme, všetci máme radi sladké, ale nájsť niečo čo je zároveň aj zdravé aj chutné môže byť problém. Preto som sa rozhodla s vami zdielať 2 recepty, ktoré ma oslovili a tak som si povedala, že ich skúsim :) Som veľmi spokojná s tým ako vyšli a dúfam, že aj vám budú chutiť ! :) IDEME NA TO !

Ako prvé by som začala s tvarohovo-banánovou tortou:

Na túto tortu budeme potrebovať:

  • 500 gramov mäkkého tvarohu
  • 250 gramov odtučneného tvarohu + cca 150 gramov na potretie torty
  • banánový puding v prášku 
  • 150 gramov bieleho jogurtu
  • 3 vajcia
  • 2 banány 
  • lyžica medu 
  • 1/2 čl vanilkovej arómy
  • ovocie na výzdobu (jahody,čučoriedky)
  • citrón (citrónová kôra)
Myslím, že ingrediencie nebude ťažké zohnať ! Takže môžeme prejsť ďalej :)

Príprava torty:

Tvaroh s jogurtom vyšlaháme, pridáme vajcia a puding. V ďalšej miske si na kašu pretlačíme 2 banány a zmiešame s jednou lyžicou medu a polkou lyžičky vanilkovej arómy. Túto misku potom zlejeme do našej misky s už vyšlahaným tvarohom,jogurtom,pudingom a vajciami a celé ešte raz vymiešame. Na záver už len nastrúhame navrch citrónovú kôru. (Pri strúhaní dávajte pozor aby ste strúhali naozaj iba tú žltú vrstvu, tá biela je už horká a to v torte nepotrebujeme haha).

Formu vyložte papierom na pečenie, ja som to ešte predtým vymastila s maslom aby sa to náhodou neprilepilo a aby to dobre držalo. Rúru som si predhriala na 180 stupňov a potom som tam vložila tortu vo forme na 10 minút. Následne som to vybrala a potom zmiernila na 140 stupňov a pokračovala v pečení ďalších 30-45 minút (treba sledovať od tej 30-tej minúty). So stupňami si to samozrejme musíte prispôsobiť k vašej rúre. Torta je hotová, pokiaľ sú kraje upečené dozlata a keď stred nieje tekutý. Keď vyberieme tortu, chvíľu ju nechajte trošku vychladnúť a potom cca na 10 minút do chladničky. 


Na ozdobu som použila misku v ktorej som zmiešala tvaroh s bielym jogurtom a osladila som to medom. Potom túto tekutú hmotu vylejte na koláč, tak aby bola po celom povrchu. Chvíľku počkáme a potom si vedľa nakrájame jahody a pekne/esteticky položíme na povrch.K tomu môžete pridať hocijaké ovocie, ja som mala doma mrazené, tak som to využila, ale určite by som nabudúce radšej zvolila čerstvé ! Vložíme do chladničky, ja som piekla cez noc, takže som to tam nechala celú noc a ráno bola torta hotová :)




Ozdobenie:


Vzhľadom nato, že o 4 dni idem do Anglicka, som si to tak pekne tématicky vyzdobila haha. Navrch som ešte pridala mätový lístok a mojou špecialitou je med :)
(áno áno aj šľahačku som si dala pssssst)

TOTO BY BOL PRVÝ RECEPT ! :)

Ako druhé tu máme ovseno-banánové muffiny:

Na tieto muffiny budeme potrebovať:
  • 180 gramov najemno pomletých ovsených vločiek
  • 4 vajcia
  • 1 čl vanilkovej arómy
  • 2 banány
  • 80 g brezového alebo hnedého cukru
  • 2 čl octu (jablčný ocot)
  • 1,5 čl prášku do pečiva
  • 1 čl sódy bikarbóny
  • štipka soli
  • 1 pl kokosového oleja
  • 40 gramov horkej čokolády
  • 1 hrnček horúcej vody (podľa hustoty cesta)
  • muffinové košíčky (12 kusov)
Príprava:


Na začiatok rúru predhrejeme na 180 stupňov. Ak budete používať teflónové formičky na mafiny, pred pečením je potrebné ich vymastiť maslom alebo kokosovým olejom. Ja som robila muffiny v klasických papierových košíčkoch, takže som ich vymastila maslom.
Všetky ingrediencie okrem horkej čokolády rozmixujeme. Cesto musí byť jemné a ľahučké - keď už máte pocit, že to je hotové tak to len jednoducho rozlejeme do košíčkov alebo formy ! Zoberieme si horkú čokoládu, postruháme ju a potom nasypeme navrch. 
Pečieme cca 15-20 minút (ja som ich nechala až 25, lebo ešte neboli hotové).
Potom ich už len vyberieme a necháme chvíľku vychladnúť. Ja najradšej pečiem večer, takže tieto "chladnúce procesy" sú pre mňa jednoduché, ráno sa zobudím a už to je ! :)

Dnes som mala tie muffiny na raňajky a musím vám povedať, že sú naozaj výborné ♥

Prajem vám príjemnú zábavu pri pečení a dobrú chuť ! :)
ĎAKUJEM za prečítanie ♥

                                                                                                S láskou Boncamila

Komentáre

  1. Ahoj Kami :) Musím ťa pochváliť, receoty vyzerajú vážne super :) Avšak neviem, Samo ten druhý je zdravý, keďže tam ide kokosový olej, ktorý je bohužiaľ veľmi nezdravý- aj keď si veľa ľudí myslí úplný opak, preto je skoro v každom "zdravom recepte" :/ No o to viac si ma tým prvým receptom potešila, že aspoň tam nie je :) Veľmi rada ho vyskúšam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tie muffiny určite skúsim a možno aj tortu, ale to až na intráku :D naozaj to vyzerá moc chutné! :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Cestovanie s Boncamilou - výlet do Brightonu ♥

 Ahojte ! Po dlhšej dobe som sa rozhodla pridať nový článok z môjho výletu do Brightonu , kde som strávila krásne a pohodové pondelkové popoludnie ! Kamarátka, s ktorou som si už dlhšiu dobu písala (internet friend - spoznali sme sa cez tumblr), tam býva a keďže som momentálne v Southamptone tak nás napadlo, že to nie je ďaleko a tak môžem prísť a strávime spolu jeden deň. Ukáže mi Brighton a zároveň sa konečne (asi po 4 rokoch) stretneme osobne. Znelo to ako super plán a tak som si hneď kúpila lístky na vlak.  Prvýkrát som cestovala vlakom v Anglicku sama, no napriek tomu cesta rýchlo ubehla. Celý čas som sa pozerala z okna a obdivovala krajinu, a miesta ktoré som ešte nikdy predtým nevidela. Zo Southamptonu do Brightonu to bolo asi hodinku a pól a keď som vystúpila ma už kamarátka čakala na stanici. Hneď ako sme sa stretli sme sa objali a pustili do reči a sadli sme si. Vec sa má tak, že ak sa prvýkrát idete stretnúť s človekom ktorého poznáte len cez tumblr/twitte

Kokosovo-banánová nepečená torta - raw recept ♡

Ahojte ! Počas Veľkej Noci som chcela niečo upiecť a natrafila som na tento úžasný recept, ktorý som ešte trošku doladila a musím sa pochváliť, že moje dielo malo veľký úspech a chutilo naozaj výborne ! A navyše, je to pomerne jednoduchý recept na raw spôsob - nepečená torta. Táto torta neobsahuje ani cukor, ani múku, takže by sme mohli polemizovať o zdravej torte :) Na túto tortu budeme potrebovať:          KORPUS: orechy ľubovolné (1 šálka) strúhaný kokos (1 šálka) med (1 polievková lyžica) kakao (2 polievkové lyžice) datle/hrozienka (1/2 šálky)         PLNKA: strúhaný kokos (3 šálky) kokosový olej (1/4 šálka) med/agátový sirup (1/4 šálka)         POLEVA:  (čokoládová poleva) kakao (2 polievkové lyžice) kokosový olej (2 polievkové lyžice) med (2 polievkové lyžice) + BANÁNY 3 kusy - ktoré budeme ukladať na hotový korpus  K ingredenciám by som dodala, že datle,kokosový olej a agátový sirup môžete dostať v DMku alebo v Bio potravinách. Sú to trošk

Cestovanie s Boncamilou - Madrid ♥ / Travelling with Boncamila - Madrid 2017

Ahojte a vítam vás pri mojom novom príspevku v rámci Cestovania s Boncamilou ! Dnes som sa vám rozhodla napísať a zhrnúť moje menšie dobrodružstvo v Madride.:) Ako mi to vlastne napadlo ? V Madride býva moja najlepšia kamarátka Sandra - s ktorou sme sa spoznali online v roku 2013, stretávame sa približne raz - keď máme šťastie aj dvakrát ročne. V októbri sme sa rozprávali a vzhľadom na moje polročné prázdniny medzi prvým a druhým semestrom som sa rozhodla, že si kúpim letenku (ktorá ma vyšla 30 libier tam aj s5 !!!) a hneď ako si dokončím zadania a prezentujem business, tak sa stretneme v Madride ! Odvážne a veľmi spontánne rozhodnutie, ktoré nikdy nebudem ľutovať.                     _________________________________________________________ Hello ! Welcome in my new post from travelling edition - this time I will be taking you with me back to Madrid and writing you a bit about my random adventure ! How did I come up with going to Madrid ? Easy and simple. My best friends is